سلام

روز شما بخیر باشه

توی آموزش های قبلی نحوه پلاک خوانی از روی ویدیو ها و تصاویر دوربین ها رو دیدیم.

اما اگه بخوایم شماره یه پلاک رو جستجو کنیم و ببینیم که چه ساعت هایی تردد داشته چی؟ اگه بخوایم توی  یه بازه مشخص گزارش تردد ها رو ببینیم باید چیکار کنیم؟

نرم افزار پلاک خوان آی پلاک  قابلیت های کامل و متنوعی در زمینه پلاک خوانی داره. ما میتونیم از طریق این نرم افزار بر اساس جزئی ترین پارامتر ها تردد های انجام شده رو جستجو و گزارش گیری کنیم.

اما بریم ببییم گزارش گیری نرم افزار چجوری انجام میشه

اول از طریق تب های بالای نرم افزار، وارد تب گزارشات میشیم.

تب گزارشات آی پلاک

با وارد شدن به این تب، صفحه گزارشات رو میبینیم که فیلتر ها و پارامتر های مختلفی برای جستجو به ما میده.

صفحه گزارشات آی پلاک

برای جستجوی گزارشات، باید از فیلتر های سمت راست، بازه زمانی مد نظرمون رو انتخاب کنیم و گزینه جستجو رو بزنیم. من بازه زمانی رو روی یک ماه میذارم و جستجو رو کلیک می کنم.

جستجوی زمانی آی پلاک

بعد از زدن دکمه جستجو میبینیم که 15 مورد از تردد های اخیر رو توی لیست نمایش میده. برای دیدن بقیه موارد، یا باید از قسمت پایین بریم صفحات بعد و یا از قسمت بالای گزارشات، تعداد موارد نمایش رو بیشتر کنیم.

نمایش نتایج بیشتر

بالای گزارشات، یه بخشی داره که مشخص می کنید چه اطلاعاتی از تردد ها توی گزارشات نشون داده بشه. شما میتونین از این بخش، شماره پلاک، تاریخ تردد، ساعت تردد، نام دوربینی که تردد از طریق اون ثبت شده، جهت حرکت خودرو (این که در حال نزدیک شدن به دوربین یا دور شدن از دوربین بوده) و عکس پلاک خودرو رو انتخاب کنید تا توی موارد جستجو شده نشون بده. تصویر پلاک خودرو به صورت پیشفرض توی گزارشات نشون داده نشده. من تیکش رو فعال میکنم تا تصویر پلاک هم نمایش داده بشه.

پارامتر های گزارشات

خب الان میبینیم که علاوه بر اطلاعات قبلی، تصویر پلاک خودرو هم نشون داده میشه. این تصویر میتونه توی بررسی تردد ها خیلی کمکمون کنه.

یه نکته مهم. همونطور که میبینین بعضی پلاک ها چند بار ثبت شدن و بعضی از دفعاتش شماره پلاک اشتباه تشخیص داده شده. این اتفاق بخاطر یکی از تنظیمات نرم افزاره که من خودم تغییر داده بودم تا به این صورت بشه. توی آموزش های بعدی این تنظیمات رو هم بررسی می کنیم و روش رفع این مشکل رو هم بهتون میگم.

خب حالا ما به فرض میخوایم توی یه بازه ساعتی از نرم افزار گزارشگیری کنیم. مثلا میخوایم تمام تردد های بین ساعت 2:50 تا 2:51 دقیقه رو پیدا کنیم. برای این کار اول تاریخ شروع و تاریخ پایان رو روی امروز میذارم و از قسمت زیرش، زمان شروع و زمان پایان رو تنظیم می کنم. دقت کنین که اگه من مثلا ساعت شروع رو بذارم 2:50 و ساعت پایان 2:51 و تاریخش رو روی 15 آبان یعنی یک روز قبل تا 16 آبان بذارم، اینجوری نیست که توی این دو روز تمام تردد های بین ساعت 2:50 تا 2:51 رو بهتون نشون بده. بلکه از 2:50 روز 15م تا 2:51 روز 16م رو نشون میده. خیلی مساله پیچیده ای نبود ولی خواستم اینم بگم که یه وقت اشتباه برداشت نکنید.

خب حالا بعد از تنظیم تاریخ و زمان،  جستجو رو میزنم.

جستجو ساعتی

خب میبینیم که 3 تا تردد انجام شده توی این بازه زمانی بهمون نمایش داده میشه.

حالا میرسیم به یکی از مهم ترین مزیت های آی پلاک توی گزارش گیری نسبت به بقیه نرم افزار های پلاک خوان و اون هم جستجو بر اساس شماره پلاکه. نه فقط هم شماره پلاک بلکه شما میتونید بخش های مختلف شماره پلاک رو جستجو کنید. مثلا فقط بر اساس 2 رقم آخر، یا فقط بر اساس حرف پلاک. یا این که هم دو رقم آخر رو مشخص کنید و هم حرف پلاک. اینجوری شما هم میتونین پلاک ها رو بر اساس شهر (با جستجو دو رقم آخر یا دو رقم آخر با حرف) یا تنها بخشی از پلاک که توی خاطرتون مونده جستجو کنید و نتایجش رو پیدا کنید.

من حالا برای مثال، حرف ب و دو رقم آخر 69 رو جستجو می کنم.

جستجو شماره پلاک

وقتی نسخه چند دوربینه آی پلاک رو داشته باشین، میتونین از گزینه انتخاب دوربین، تردد های ثبت شده هر دوربین رو جداگانه گزارش گیری کنین ولی چون من نسخه یک دوربینه دارم فرقی نداره.

مورد دوم هم این که اگه نسخه سازمانی داشته باشین، بر اساس نام افراد هم میتونین سرچ کنین ولی توی این نسخه این امکانات وجود نداره.

خب حالا میخوایم از گزارشات جستجو شده خروجی بگیریم.

برای این کار، کافیه که روی آیکون پرینت توی گوشه بالا سمت چپ لیست گزارشات کلیک کنیم.

خروجی گرفتن از پلاک خوان

با زدن این دکمه وارد بخش خروجی گرفتن از گزارشات میشیم.

پرینت گزارشاتبا زدن دکمه پرینت، خیلی راحت گزارشات مشخص شده پرینت گرفته میشن.

حالا اگه بخوایم از گزارشات خروجی بگیریم، باید دکمه Export رو بزنیم.

نرم افزار آی پلاک، به سه فرمت Excel ، PDF و Word به ما خروجی میده.

ذخیره گزارشات

به این صورت ما میتونیم گزارشات تردد رو از نرم افزار پلاک خوان آی پلاک پرینت یا خروجی بگیریم.

انشاالله توی آموزش بعدی، بخش مدیریت کاربران آی پلاک رو بررسی می کنیم.

فعلا خدانگهدار